Je website is een belangrijk onderdeel van je bedrijf. Eigenlijk is je website je digitale visitekaartje. Als je website er niet mooi uitziet, zullen websitebezoekers hoogstwaarschijnlijk je website snel weer verlaten. Om je websitebezoekers zo lang mogelijk op je website te laten blijven, is het dus van belang dat je website er mooi uit ziet. Eén van de eerste dingen wat je websitebezoeker ziet, zijn de kleuren. Kies dus niet zomaar kleuren uit voor je website, want dan bestaat de kans dat de kleuren niet goed bij elkaar passen of niet de juist indruk geven aan jouw websitebezoekers. Het kiezen van kleuren is dan ook een lastig karwei, er zijn zo veel verschillende kleuren… In deze blog ga ik jullie uitleggen waar je op moet letten bij het kiezen van de juiste kleuren op jouw website.
Kleurenpsychologie
Als eerste wil ik je graag uitleggen wat kleurenpsychologie is en waarom dit relevant is bij het maken van jouw website. Kleuren zijn namelijk niet alleen kleuren, maar ook emotie. Emotie speelt een belangrijke rol in het gevoel dat we ergens van krijgen. Je krijgt dus een bepaald gevoel van een bepaalde kleur. De effecten van kleuren op onze emoties worden dan ook uitgebreid toegepast in neuromarketingstrategieën. Hoe kun je dit dan toepassen op jouw website? Door bij jezelf na te gaan wat voor gevoel jij je website bezoekers wil geven. Kijk dan vooral naar jouw producten en/of diensten die je aanbiedt en wat voor gevoel mensen krijgen van jouw producten/ diensten. Hierna kijk je naar de kleuren die daarbij passen en kun je zo het kleurenpallet uitkiezen van jouw website.