Shoppable ads Google images uitgelegd

Shoppable ads Google Images
Fay-1
Fay
3 min. lees plezier
toppage bg
toppage bg

Wat doe jij als je iets te geks hebt gezien, op straat, bij iemand in de bus of op televisie? Je wilt het hebben, maar hoe heet het? Waar koop je het? 

Stel, je zit in de bus op weg naar huis, en een van jouw medereizigers heeft een supertof rood suède jasje aan! De kans is groot dat je niet vraagt waar ze het jasje gekocht heeft. Ook omdat het onmogelijk is te communiceren met iemand die drie rijen voor je zit in zo'n overvolle bus. 

En nu? Je gaat naar Google! Is het niet? In het bekende zoekbalkje vul je in: “rood suède jasje half lang dames, chique.” Om gelijk te kijken of Google jou het juiste jasje kan aanbieden, zoek je tussen de afbeeldingen! Zo herken je hem gelijk en vind je de juiste winkel waar je het jasje direct, nog in de bus, online bestelt! 

Nu zoekt natuurlijk niet iedereen naar jasjes van een medereiziger in de bus. Maar dit geeft wel aan hoe afbeeldingen bijdragen aan het aankoopproces van online kopers.

Shoppable ads on Google Images, wat zijn dat?

En dát is nu precies waar Google gebruik van maakt! In de U.S. is Google begonnen met “Shoppable ads on Google Images”. Dit is een nieuwe manier voor online adverteerders om hun klanten te bereiken. Deze shoppable ads on Google Images, zijn stiekeme advertenties tussen de normale afbeeldingresultaten. Je kunt de voorwerpen op de afbeelding een of meerdere tags mee geven om meer te vertellen over wat de bezoeker ziet op de afbeelding. Je kunt het voorwerp een naam geven, een merk en de prijs benoemen. Uiteraard hoeft de bezoeker maar een kleine klik met zijn of haar rechter- danwel linkerwijsvinger te maken om op de juiste webshoppagina uit te komen.

Deze advertenties staan dus niet, zoals shopping advertenties, bovenaan de pagina op een rijtje als opvallende advertenties, maar tussen de normale resultaten. Echter wel gemarkeerd met een kleine ‘gesponsord’ aanduiding.

Volgens de studie waar Google deze nieuwe stap op baseert, de studie zelf wordt echter verder niet benoemd door de grote zoekmachine, concludeerde dat 50 procent van de online kopers aankopen doet naar aanleiding van een foto. Nu is dit natuurlijk iets wat jij en ik ons prima kunnen voorstellen, een webshop zonder afbeeldingen levert minimale verkopen op. Je wilt kunnen zien wat je koopt!

Jij weet wat jouw zoeker zoekt!

Nu werkt deze vorm van adverteren natuurlijk niet alleen bij mensen die ‘toevallig’ een product hebben gezien op straat en dat willen hebben. Maar wat als klanten nog in de ontdekkende fase zijn van hun aankoopproces? Wat als ik opzoek ben naar jouw hand geverfde servies, maar dat nog niet weet? Ik ben misschien wel opzoek naar een mooi housewarmingcadeau voor een vriendin. Omdat zij altijd vrolijk is, zoek ik naar “mooie bloemige schalen” of “vrolijk gekleurde slaschalen”. Door te scrollen door de zoekresultaten met de meest uiteenlopende slaschalen van geel tot delfsblauw, zie ik jouw mooi subtiele geverfde schaal met de meest gedetailleerde bloemen: die moet ik hebben! In minder dan een seconde ben ik op jouw webshoppagina voor de specifieke slaschaal aanbeland! Nu is de conversie nog maar een kleine  stap!

Wij kunnen niet wachten totdat deze nieuwe vorm van SEA ook in Nederland beschikbaar is! En jij? 

Hulp nodig?

Laat ons je verder helpen waar de blogpost ophoudt.

Zoeken

Doorzoek onze website

contactbg1 contactbg2