SEO Voorspellingen voor 2022

SEO Voorspellingen voor 2022
Jordi-1
Jordi
3 min. lees plezier
toppage bg
toppage bg

Ben je nieuwsgierig naar de ontwikkelingen van Search Engine Optimization (SEO) voor 2022 en wil je meer weten over de trends voor SEO? Het jaar 2021 is bijna voorbij en dat betekent dat we langzaamaan kunnen gaan kijken naar het jaar 2022 waarin SEO nog steeds een belangrijke rol speelt voor de vindbaarheid van jouw bedrijf. Daarbij verwachten we voor 2022 een aantal trends en ontwikkelingen te gaan zien en deze willen we met je delen, zodat jij up to date bent van de nieuwste SEO ontwikkelingen.

Content is key

Content is de basis voor goede SEO. Wanneer jouw content optimaal is, zul je hoe dan ook hoger ranken in Google. Door relevante teksten te schrijven met de juiste zoekwoorden voor je publiek zal Google je belonen. Besteed daarom genoeg aandacht aan de content van je website! Zorg voor duidelijke titels, tussenkopjes en korte krachtige zinnen. Wanneer je dit goed doet en je teksten ook nog eens een zogeheten ‘call to action’ bevatten, trigger je bezoekers om een specifieke actie uit te voeren. Dit kan je zomaar eens extra conversies en een hogere page rank in Google opleveren. Begin dus eerst met het optimaliseren van je content om je SEO een boost te geven in 2022.

SEO en de focus op E-commerce

Gebruikers zoeken tegenwoordig steeds meer direct via online platformen zoals Bol.com en Amazon. Dit is niet gunstig voor Google omdat hen dit minder advertentiekosten oplevert. Daarom gaat Google extra inzetten op E-commerce zoektermen en Google shopping. Bezoekers krijgen na een zoekopdracht via Google direct een lijst zien met producten met meerdere lagen i.p.v. de huidige Google shopping carrousel. Ook worden reviews in deze lijst beter getoond voor bezoekers, zodat ze meteen een goed beeld van het product krijgen. Zorg er dus voor dat je Google shopping pagina geoptimaliseerd is en je goede reviews verzameld. Hierdoor zullen bezoekers sneller op jouw productpagina terecht komen en overgaan tot een aankoop.

Websitesnelheid en het belang van goede video’s

Het belang van een goede websitesnelheid wordt nog belangrijker in 2022. Onderzoek heeft aangetoond dat 1 op de 4 bezoekers een website direct verlaat wanneer een pagina langer dan 4 seconden nodig heeft om te laden. Laadsnelheid is dus erg belangrijk voor je conversies en dit veranderd niet in 2022. Test dus regelmatig je pagina laadtijden en zorg ervoor dat deze zo snel mogelijk zijn.

Ook video’s spelen een steeds belangrijkere rol in 2022. Doordat Google slimmer wordt dankzij nieuwe technologieën kan de zoekmachine steeds beter video’s begrijpen. Het plaatst hierdoor eerder video’s in de zoekresultaten voor gebruikers die zoeken naar een specifiek onderwerp. Zorg dus voor relevante video’s met de juiste inhoud voor je bezoekers om in te spelen op deze nieuwe technologie en je SEO score een boost te geven.

Aan de slag met SEO?

Hoe zijn jouw huidige SEO prestaties? Lees onze tips goed door en verdiep je in de ontwikkelingen om op de hoogte te blijven van de nieuwste SEO trends en ontwikkelingen. Wanneer je je SEO wilt optimaliseren blijf dan vooral bij de basis zoals een goed geïndexeerde website, relevante content en autoriteit d.m.v. linkbuilding. Heb je nou meer specialistische hulp nodig voor het optimaliseren van jouw SEO score? Neem contact op met ons op, zodat we samen jouw situatie kunnen bekijken en een plan kunnen opstellen om jouw SEO score te verbeteren.

Hulp nodig?

Laat ons je verder helpen waar de blogpost ophoudt.

Zoeken

Doorzoek onze website

contactbg1 contactbg2