Welke doelen heb jij gesteld voor jouw bedrijf? Wil je succesvol zijn op korte termijn of lange termijn? Succesvol zijn op korte termijn klinkt natuurlijk heel aanlokkelijk, maar doelen stellen om op de lange termijn succesvol te blijven als bedrijf geeft jouw bedrijf een langere levensduur. Stel je voor, je gaat een lange avond stappen met vrienden, maar drinkt aan het begin van de avond al te veel. Grote kans dat jij de volgende dag niet meer weet wat er aan het einde van de avond gebeurd is. Door de drankjes over de avond te verdelen kun je van elk moment genieten en maak je alles mee. Dat wil je toch ook voor jouw bedrijf?
Wat is op de lange termijn dan succesvoller?
Er zijn natuurlijk veel verschillende voorbeelden die we kunnen bespreken over waarom iets op de lange termijn beter werkt dan op de korte termijn. In deze blog hebben we het over nieuwe klanten aantrekken vs. minder vertrekkende klanten en welke keuze dan op de lange termijn succesvoller is. Wat denk jij? Precies, klantbehoud maakt jouw bedrijf op lange termijn succesvoller. Het is belangrijk om als bedrijf je steeds meer te focussen op customer retention.