Waarom zijn Instagram Reels zo populair?

Alles over Instagram reels
Dylan-1
Dylan
3 min. lees plezier
toppage bg
toppage bg

Ben jij ook een actieve gebruiker op Instagram? Dan heb jij ze vast al eens voorbij zien komen: Instagram Reels! Instagram Reels is naast Instagram Stories en Instagram TV een andere functie binnen de app van Instagram, die steeds populairder wordt! Wat is het precies? Instagram Reels lijkt eigenlijk heel erg op het bekende platform TikTok. In deze blog vertellen wij je alles over Instagram Reels en de mogelijkheden van Instagram Reels voor jouw bedrijf!

Wat zijn Instagram Reels?

Momenteel telt Instagram zo'n 4,9 miljoen Nederlandse gebruikers. De groei van het platform is alleen de laatste periode gedaald, dit is dan ook de reden dat Instagram heeft ingespeeld op de trend van het moment: Video's maken met de muziek van bekende artiesten eronder. Met Instagram Reels heb je namelijk de mogelijkheid om video's met muziek te maken, vervolgens te plaatsen en te delen met jouw volgers. Deze Reels worden vervolgens ook getoond in het Explore gedeelte van Instagram.

Eerlijk gezegd lijkt het dus erg veel op elkaar, TikTok en Instagram Reels. TikTok is een app waarmee je video's kunt opnemen en hier ook muziek onder kan plaatsen. TikTok zou echter niet zoveel waarde hechten aan de privacyregels, wat zorgt voor de nodige ophef. Om deze reden is het slim van Instagram dat ze zijn gestart met Instagram Reels.

Wat zijn Instagram Reels?

De waarde van Instagram Reels voor jouw bedrijf

Het plaatsen van video's op social media kanalen speelt ook voor bedrijven een steeds grotere rol. Video’s worden namelijk veel meer gedeeld en geliked dan normale content. Door als bedrijf video's te delen trek je door het bewegende beeld veel meer aandacht van jouw volgers.

Op Instagram en Facebook is er een erg breed aanbod. Wanneer je als bedrijf video content wilt gaan delen, is het dus belangrijk dat je opvalt en unieke video's maakt. Daarnaast kun je jouw contentstrategie hierop aanpassen en Instagram Reels zeker meenemen! De voordelen van Instagram Reels voor bedrijven zet ik voor je op een rijtje!

  • Je hebt de volgers al
    Wanneer je met je bedrijf al actief bent op Instagram, heb je al volgers die jouw berichten bekijken. Je hoeft dus niet te beginnen op een nieuw platform, zonder volgers.
  • Het bereiken van een groter publiek
    Door Instagram Reels te gebruiken komen jouw Reels op de discovery pagina. Deze discovery pagina is een pagina waar verschillende content verschijnt dat gebaseerd is op jouw interesses. Als je Reels goed worden ontvangen door jouw volgers, dan is de kans groter dat deze ook met andere Instagram-gebruikers wordt gedeeld.
  • Een hoger organisch bereik
    Instagram Reels heeft een hoog organisch bereik, nog hoger dan Instagram Stories, Instagram TV en normale posts.
  • Minder concurrentie
    Er zijn niet veel bedrijven die Instagram Reels inzetten. Wees uniek en zet Instagram Reels nu in voor jouw bedrijf!

Instagram Reels tips voor bedrijven

Ben jij er klaar voor om Instagram Reels in te zetten voor jouw bedrijf? Maak dan gebruik van deze tips en creëer de leukste content!

  • Werk met een format
    Formats zijn ook bij Instagram Reels belangrijk. Een format is een vast model waar je content mee deelt. Met behulp van formats hoef je geen uren meer te bedenken over hoe je het gaat posten én het is herkenbaar voor je volgers!
  • Share-Share-Share!
    Als je Instagram Reels upload kun je ervoor kiezen om de reel te delen op je Instagram-feed, daarnaast kun je de Reel ook delen op je Instagram Stories. Wanneer je de Reel zoveel mogelijk deelt, zien zoveel mogelijk gebruikers jouw video!
  • Samenwerken met influencers
    Influencers weten als geen ander hoe je content maakt voor op Instagram. Wanneer je een samenwerking aangaat met een influencer worden de Instagram Reels dan ook door en veel groter publiek bekeken!
  • Deel consistent
    Net als voor andere social media kanalen is het ook voor Instagram Reels belangrijk dat je nieuwe content deelt op vaste dagen en tijden. Tip: Kijk in de Instagram statistieken van jouw bedrijf op welke dagen en tijdstippen jouw berichten het hoogste bereik hebben en gebruik dit als je een contentplanning gaat maken!

En nu? Start met het maken van Reels!

Na het lezen van deze blog weet jij precies hoe je interessante Instagram Reels maakt voor jouw bedrijf. Heb je zelf geen inspiratie maar wil je wel graag wekelijks berichten plaatsen? Neem dan contact met ons op! Wij creëren graag relevante content voor jouw bedrijf!

Hulp nodig?

Laat ons je verder helpen waar de blogpost ophoudt.

Zoeken

Doorzoek onze website

contactbg1 contactbg2