We weten natuurlijk allemaal dat storytelling dé manier is om een product of dienst te verkopen. Je wil dat jouw doelgroep het gevoel heeft dat ze niet zonder je kunnen en alleen door met jou in zee te gaan weer gelukkig kunnen worden. Yeah right, alsof dat niet kan zonder jouw product of dienst. Er wordt namelijk vaak een verkeerd beeld geschetst door bijvoorbeeld influencers. Een trend die helemaal hip is en waar onwijs veel geld mee omgezet wordt. Verkoop je de waarheid, zodat jouw nieuwe klanten straks terugkerende klanten zijn of verkoop je een illusie en heb je straks een hele hoop ontevreden klanten. De lijn is dun, dat snap ik en daarom vertel ik je graag de do's & don'ts van storytelling en hoe je dit kunt inzetten voor jouw bedrijf.
Verkoop een beleving
Storytelling is nu eenmaal een mooie manier om jouw doelgroep kennis te laten maken met jouw bedrijf. Het is een belangrijk middel om te communiceren, maar dit pakt helaas niet altijd even lekker uit. Prikkel verschillende zintuigen en emoties en je zult zien dat jouw doelgroep blijft hangen.
Zo ook, de inmiddels al niet meer zo nieuwe trend, VR. Tegenwoordig is het mogelijk om middels een app elkaar virtueel te ontmoeten. Zo ‘schuif’ je bij elkaar aan tafel op een virtueel evenement of plaats je via een app die mooie tafel in jouw woonkamer om te zien of hij past bij jouw interieur. De mogelijkheden zijn eindeloos.