Nog twee maanden en dan is 2021 alweer voorbij. Voor mijn gevoel is het jaar echt voorbijgevlogen. Twee keer knipperen en het is al eind oktober. Met (alweer) zo’n gek jaar, valt het op dat online marketing nog steeds onwijs aan het groeien is. Social media is daar een onderdeel van. Eerder ging je nog naar de winkel om een lekkere warme jas voor de winter te kopen, nu bestel je deze makkelijk via een advertentie die je voorbij hebt zien komen op Instagram. Daarnaast is het ook steeds makkelijker om online te betalen, drie keer klikken en de volgende dag ontvang je al die winterjas, een paar schoenen en die drie truitjes waar je eigenlijk over twijfelde. Ach, als het niets is stuur je het ook zo weer terug. Daarvoor moet je dan toch echt de deur uit. Of niet? Tegenwoordig kun je ook een afspraak maken bij de bezorgdienst, zodat ze jouw pakketje weer op komen halen. En dit allemaal online vanaf de bank.
Het lijkt me nu wel duidelijk dat de onlinewereld en daarmee social media in dit tijdperk niet meer weg te denken zijn! Goed, wat zijn de trends van 2022 en hoe kun jij hierop inspelen?