In deze tijd is social media niet meer weg te denken. Ook steeds meer ondernemers zijn actief op social media. Een erg populair social media platform onder ondernemers is Linkedin. Linkedin is als het ware het “zakelijke” social media platform. Als ondernemer is Linkedin een goede tool om het bereik van de onderneming te vergroten en potentiële nieuwe klanten te werven. Maar hoe pak je dat nou eigenlijk goed aan? Hoe zorg je ervoor dat jouw Linkedin pagina er goed uitziet en dat je de juiste doelgroep bereikt? In deze blog ga ik hier nader op in en geef ik verschillende tips & tricks over hoe jij jouw succes op Linkedin kan gaan vergroten!
Het inrichten van de bedrijfspagina
Wanneer jij een onderneming hebt kan je op Linkedin een bedrijfspagina aanmaken. Het is natuurlijk van belang dat jouw bedrijfspagina er goed uitziet, het is tenslotte de eerste indruk die iemand krijgt van jouw bedrijf. Als eerste is het belangrijk om te kiezen voor een goede omslagfoto en profielfoto. Het is verstandig om te kiezen voor een foto die in één oogopslag een goed beeld geeft over jouw onderneming en waar jouw onderneming voor staat. Zorg ervoor dat jouw foto’s niet saai zijn. Wanneer jouw foto’s iemand niet aanspreken is de kans groot dat iemand al snel niet geïnteresseerd is in jouw pagina en dat diegene niet verder kijkt. Naast een omslag- en profielfoto kan jij op jouw profiel ook een slogan/ondertitel toevoegen. Zorg ervoor dat deze slogan pakkend is en echt bij jouw bedrijf past. Een goede slogan bij jouw bedrijfsnaam kan namelijk wonderen doen en ervoor zorgen dat iemand meer belangstelling krijgt voor hetgeen op jouw pagina.
Misschien nog wel het belangrijkste op jouw bedrijfspagina is de omschrijving van jouw bedrijf. Op jouw bedrijfspagina heb je de ruimte om een beschrijving toe te voegen waarin jij kan vertellen over jouw onderneming. Mensen die jouw bedrijfspagina bezoeken doen dit vaak omdat ze interesse hebben in jouw bedrijf en graag meer informatie willen. Het is daarom van groot belang om goed gebruik te maken van de omschrijving. Vertel hierin waar jouw bedrijf voor staat, wat jouw expertise is en wat jij eventueel allemaal kan betekenen voor iemand. Ook kan het goed werken om een zogeheten Call-to-action toe te voegen aan jouw omschrijving. Dit wil zeggen dat je de lezer aanspoort om iets te doen. Dit kan bijvoorbeeld zijn om contact op met jou op te nemen of om een kijkje te nemen op jouw website.