Meta-omschrijvingen, ook wel pagina eigenschappen of metagegevens genoemd, zijn de titel en omschrijving die je ziet als je via Google een zoekopdracht uitvoert. Je kan ze herkennen aan de vaak blauwe (of paarse als je er al op geklikt hebt) titel, met daaronder een grijze omschrijving van ongeveer twee zinnen. Niet alleen geven deze gegevens jou de informatie waar de pagina achter de klik overgaat, maar ook Google leest die informatie uit om te bepalen of hij een pagina wel of niet naar voren laat komen tijdens jouw zoekopdracht. Je wil natuurlijk zoveel mogelijk bezoekers naar jouw website of webshop lokken. Daarom is het belangrijk dat je de metagegevens op de juiste manier invult. Hoe je dat kunt doen, lees je in deze blog!
De titel: interessant, kort en krachtig!
De titel is het eerste wat een Google-gebruiker ziet als de zoekopdracht voltooid is. Zorg ervoor dat jouw titel uitspringt boven alle andere titels van jouw concurrenten. De titel moet matchen met de zoekintentie van een Google-zoeker, is hij interessant genoeg? Dan is de kans groot dat iemand doorklikt naar jouw website of webshop. De kwaliteit van de paginatitel bepaalt uiteindelijk of de Google-gebruiker op jouw website terechtkomt of op de website van jouw concurrenten.