Online platforms waarop je kunt adverteren, zoals Google en Facebook, verbeteren zich continue, waardoor online adverteren steeds efficiënter wordt gedaan en je er steeds minder tijd aan kwijt bent. Veel werkzaamheden binnen de online marketing worden met deze snelheid in de toekomst geautomatiseerd. Hierdoor krijg je steeds meer de tijd om in te gaan op strategieën en herhalende en tijdrovende werkzaamheden hoeven niet meer te worden uitgevoerd. Dit is allemaal het gevolg van een steeds beter werkende machine learning van deze platforms. Maar hoe kun jij hierop inspelen om ook in de toekomst succesvol binnen de online marketing te zijn? Dat lees je in deze blog.
Wat is machine learning en hoe werkt dit?
Machine learning is een zelflerend systeem en wordt gebruikt door verschillende platforms, zoals Google en Facebook. Het doel van machine learning is om bepaalde werkzaamheden uit handen te nemen die herhalend en tijdrovend zijn. Denk hierbij aan het instellen van biedingen, het laten zien en samenstellen van de meest relevante advertenties en het bereiken van de juiste doelgroep met de juiste campagnes. Om deze werkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren, kijkt machine learning naar de data uit het verleden om zo een voorspelling voor de toekomst te kunnen doen.